Nie oszukujmy się. iPhone nie jest ani drogi ani elitarny.

piątek, lipca 31, 2015 Unknown 17 Comments


Co oczywiście nie oznacza że jest sprzętem kiepskim. To byłoby przekłamanie faktów. Na pewno jest ładnym gadżetem a logo firmy przyciąga każdego dnia nowych konsumentów. Dziwią mnie internetowe zaczepki fanów apple w stronę użytkowników androida i odwrotnie. Każdy ma sprzęt jakiego potrzebuje i oczywiście na jaki go stać. 

Ostatnimi czasy różnica w cenie pomiędzy flagowcami się zatarła i w naszym kraju oscyluje na podobnym pułapie. Dlatego dziwi mnie ciągłe postrzeganie iPhone'a jako coś drogiego, niedostępnego. Być może w naszym kraju. W USA cena regularna za 16GB model wynosi 649 dolarów. I nie, to nie jest tak że od razu mnożymy tę kwotę przez kurs dolara i wychodzi nam duża cena jak za telefon. Trzeba pamiętać że jeśli chodzi o płace i ceny w USA to odpowiadają one w większości naszym. (ceny jedzenia w marketach są nawet tańsze). 

Minimalna pensja w USA to ok 1344 dolarów miesięcznie. To znaczy że osoba która nawet się nie stara o jakąś fajniejszą pracę a idzie od razu na zmywak może sobie pozwolić w miesiącu na 2 iPhony! I to nie jest tak, że nie powinno się porównywać rynków. Po prostu złotówka poleciała ostro do dołu i zawsze będzie daleko za dolarem. Dlatego uśmiecham się trochę jak czytam niektóre komentarze na necie nieważne przez jaką grupę poruszaną. Fajnie że ktoś się chwali że go stać co rok zmieniać produkt Apple na nowszy. Tylko należy o tym pamiętać, że sprzątaczka w USA może sobie pozwolić na taki wydatek praktycznie co miesiąc;]


17 komentarzy:

  1. U nas telefon pełni funkcje, żeby się dodzwonić, napisać sms i odebrać Instagram. Bez różnicy nam, czy to będzie Apple, czy Samsung.

    OdpowiedzUsuń
  2. Iphone, w porównaniu do tańszych odpowiedników jest drogi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ogółem to ładny telefon, duża pojemność ale szczerzę to nie lubię tego systemu, te ikonki mnie denerwują. A teraz tworzy się coraz więcej telefonów któe z wyglądu przypoimnają iPhone a są systemowo lepsze. Sądze że ludzie kupują produkt Apple płacą tylko za znaczek nadgryzionego jabłka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tam iP lubie:) ba! Nawet czytam tego posta z ip6 :) od lat jestem apple fanboyem i po prostu bardzo lubia te firme nie tylko za produkty. Cena jest na prawde w porzadku. Za moj aktualny telefon dalam 2,8k ktore odkladalam sobie pol roku w stylu "o mam drobne to odloze" wiec nigdy nie odczulam tej ceny. Sam telefon lubie tez wizualnie. Znajomi przerzucili sie na Note i wg mnie wygladaja komicznie, bo wielkosci tych telefonow dorownuja malych tabletow... ;)

    Pozdrawiam, oszczednastudentka.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to teraz krótki guide dla wszystkich studentów jak oszczędzić w pół roku na iPhona;) Byłoby ciekawie i clickable;)

      Usuń
    2. i nieco dluzszy jak sie nie wkurwic probujac pobrac swoja ulubiona piosenke przez safari oraz z braku managera plikow gdzie wszystko itunes kontroluje

      Usuń
  5. Tym razem sie z Toba zgodze.
    Jak dla mnie iPhone ładnie wyglada lecz nie jest dobry z tego względu jak np. aparat. Za kazdym razem gdy wychodzi (co rok) nowszy model to jest aparat 8mpix gdy na rynku sa przykładowo telefony ktore maja ponad 20mpix.
    Dlatego iphona zmieniam na SonyXperia

    OdpowiedzUsuń
  6. ios jest do kitu
    nie ma latwego przenoszenia plikow jak na pendrive(tu wygrywa android)
    nie mozna instalowac apek z pamieci urzadzenia bo nie ma nawet do niej dostepu (w androidzie dostepny manager plikow i nawet jak sie przeniesie gdziekolwiek jakis utwor, system go odnajdzie; w ios itunes ma kontrole a nie konsument)
    mozna pobierac pliki mp3 przz przegladarke internetowa (w ios nie mozna, nie moglem pobrac swojej rozgrzewki wokalnej majac iphona bo itunes nie pozwalal i nawet jej nie rozpoznawal)
    nie da sie wyjac baterii wiec jak zlapie zielony ekran to trzeba czekac az sie rozladuje
    ZAWSZE inne wejscie na ladowarke=drogie akcesoria
    male ekrany( ekran w ip6 wielkoscia dorownuje galaxy s3 wyprodukowanemu 3 lata temu :') )
    brak zoomu podczas filmowania
    nie da sie ustawic dzwonka telefonu w pare sekund
    system wlacza sie suuuuper dlugo
    nie ma dostosowywania wizualnego systemu

    iphone ludzie kupuja by poczuc sie oryginalni i fajni, myslac ze beda popularni i jedyny ale teraz kazdy prawie kupuje iphone, za to android jest glosem rozsadku poniewaz jest tanszy(tylko dlatego ze sam system jest darmowy i placi sie za sprzet) i ma wiecej mozliwosci

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja nie posiadam aż tak wypasionego telefonu. Ba, mam nawet nie marzy mi się specjalnie taki model. Mam smartfona firmy Pentagram i spełnia wszystkie moje "dotykowe" marzenia :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja z kolei nie rozumiem fenomenu i "świetności" Iphonów. Miałam niedawno, bo jeszcze tydzień temu Iphona i szału dostawałam, następnie sam od siebie dotyk w dolnej części (najważniejszej!) przestał działać - reszta dotyku działa. Co za tym idzie, po prostu nie mogę odblokować telefonu, dostać się do menu, zadzwonić, odebrać - nic nie mogę. W serwisie poradzili kupić nowy, bo się nie opłaca wymieniać ekranu (tutaj, nie ukrywam zaczęłam się w głos śmiać).
    Ponadto przenoszenie plików na tym telefonie, to nie tyle trudność, co strasznie nie poręczne i wkurzające. Dodam, że miałam tego Iphon'a 2 TYGODNIE. Nigdy więcej nic z Apple. Nic.

    Wracam do androidów i ukochanej mi marki telefonów zaczynającej się na A.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy post! ;)
    Jak mam Ip 6 i go uwielbiam!
    Ten telefon jest wart tej ceny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ten sprzet jest warty tylko polowe tej ceny... reszta to za logo ;-;

      Usuń
  10. Mnie iphony nie przekonują. Ale nigdy go nie miałam. Posiadacze jabłuszka mówią, żeby nie oceniać dopóki się nie będzie użytkownikiem i nie sprawdzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mialem i kicha na stowe... zobacz pare komentarzy wyzej ten dlugi ktory dalem... wszystko czym apple moze sie chwalic to plynnosc

      Usuń
  11. Ile osób tyle opinii tak naprawdę. Osobiście jednak wiekszość z mojego otoczenia chwali sobie Apple, choć i te sprzęty jak każde inne ulegają awarii. Tutaj akurat trzeba pamiętać by oddawać do wyspecjalizowanych serwisów typu https://www.macforce.pl/ , a nie do tych ogólnych

    OdpowiedzUsuń
  12. Niepodważalnie urządzenia Apple zasługują na swoją renomę. Co do kwestii naprawy tych urządzeń, gdyby była taka potrzeba, to i-src.pl - Serwis oferuje swoje usługi na terenie Trójmiasta

    OdpowiedzUsuń